پژواک موزیک
پژواک موزیک

پژواک موزیک

سازهای عجیب

سازهای عجیب



ساز یخچالی


همانطور که از نام این ساز مشخص است با دستگاهی بسیار عجیب سروکار خواهیم داشت. "Iner Souster" آلمانی این ساز را ساخته است و برای درست کردن آن از هر چه در آشپزخانه پیدا میشود استفاده کرده است. بخش اصلی ان از یخچال با فرار گرفتن در کنار قابلمه و ظرف سالاد آماده شده است. نکته جالب در مورد این ساز این است که چند گروه ارکستر از آن به عنوان سازی با صدای جالب استفاده کرده اند.



ساز بادکنکی

در میان همه وسیله های موسقی شاید عجیب ترین آن ها را بتوان "ساز حبابی یا بدکنکی" دانست. این ساز توسط یک نوجوان به نام"آرون وندل" ساخته شده است که وسایل آن بسیار ساده هستند. وی با استفاده از چند لوله پی وی سی به همراه اب و دو عدد بادکنک به عنوان کمپرسور باد این ساز را ساخته است. وقتی کلید ها تکان می خورند با صدای ترکیدن حباب ها ساز نواخته میشود. صدای منحصر به فردی دارد که شاید شما را به یاد ترکیدن حباب های روی آب جوش بیاندازد.



12 گیتار




شیشه های "Armonica"


یکی از سازهای بسیار عجیب دنیا در سال 1761 ساخته شده است و محل زادگاه آن به نظر می رسد که در آمریکا قرار دارد. این ساز از 37 شیشه حلقوی ساخته شده است که همه آن ها به یک میله متصل شده اند. نوازنده باید انگشتانش را خیس کند و با ضربه زدن روی شیشه ها قطعه ای موسیقی را بنوازد. بتهوون و موزارت برای این ساز قطعاتی را نوشته اند اما هیچگاه مشخص نشد که چرا این ساز از رده خارج شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.